Novinkou na našem e-shopu je holandská značka PIP STUDIO a dnes bychom Vám rádi přinesli něco málo o vzniku a filozofii této značky. Článek je přeložen z webových stránek Pip Studio.

PIP se narodila v malé vesničce u moře jako nejmladší dítě v rodině. Má tři starší bratry a malého roztomilého afrického papouška rodu Agapornis. Papoušek se jmenuje Tjommy a umí říct své jméno. Tjommy jí vždycky sedí na hlavě nebo na rameni a nechává se všude nosit. Ve skutečnosti se PIP jmenuje Catharina, ale každý ji zná pod její přezdívkou. PIP totiž bylo první slovo, které jako malinká uměla vyslovit. Bratři jí tak začali říkat a už jí to zůstalo – dnes už jí nikdo neřekne jinak.
Poté, co PIP vystudovala Akademii výtvarných umění, koupila polorozpadlý viktoriánský dům na okraji města. Byl v takovém stavu, že na jeho zdech už nebyla žádná omítka a zahrada připomínala spíš džungli, nicméně pro PIP to byla láska na první pohled. Na celém domě bylo podle PIP nejkouzelnější zvláštní světlo, které dům projasňovalo jakousi severní září vždy, když svítilo slunce. A to PIP připomínalo vesničku, ve které se narodila.
PIP si v podkroví svého domu vybudovala ateliér, který nazvala jednoduše PIP studio.

Když se zeptáte kamarádů PIP, jaká vlastně je, řeknou zhruba něco jako tohle: „Pip je poctivá a opravdová. Nesnese nespravedlnost, to ji úplně rozpaluje do běla. Má neobvykle silně vyvinutý smysl pro slušnost a etiku. PIP si užívá života plnými doušky, a i když vyznává poněkud rozevlátý styl života, při vytváření svých návrhů pracuje na plný výkon a vlastně ještě trochu intenzivněji. Co se týče její práce, ví přesně, co chce a jak to chce, a je schopná jít takřka přes mrtvoly, aby toho dosáhla. I když PIP naslouchá názorům druhých – tedy alespoň těch, které respektuje – nakonec se vždycky rozhodne podle vlastní intuice a udělá to, co jí velí srdce.“

PIP navrhuje takové věci, které by si sama chtěla koupit, kdyby se daly sehnat, což se obvykle nedají. Její pohled na vlastní návrhy je v podstatě jednoduchý, praktický a upřímný: „Když vytvořím nějakou věc, musí být tak dobrá, abych si ji chtěla nechat sama pro sebe nebo ji dala jako dárek svým přátelům a příbuzným – musí to být taková věc, která do života vnáší radost a dobrou náladu. Bez tohoto emocionálního rozměru by to nemohl být pravý PIP produkt.“

Všechny výrobky PIP musí být v souladu s jejím heslem: „Happy products for Happy people.“

PIP čerpá inspiraci z každodenních událostí a věcí, které se zdají být docela obyčejné, ale když se jimi zabýváme podrobněji, najdeme v nich výjimečnost a krásu.
Jednoho krásného jarního dne zaujala PIP planá růže v plném květu. Tento jediný moment ji inspiroval k vytvoření tématu, zaměřeného na růže ze všech koutů světa. Jindy zase při malování svého podkrovního ateliéru objevila staré kufry a skříňky. Jejich obsah se následně stal nevyčerpatelným zdrojem inspirace pro její další kolekce. Styl PIP má vřelý a téměř intimně blízký charakter. Ráda a často používá koncept míchání různých námětů a má také dobré oko pro drobné detaily a pečlivé zpracování v kombinaci s tlumenou barevnou škálou. Navíc její výrobky nejsou nikdy „osamělé“, vždy se jedná o součást širšího celku či konceptu.
PIP je pilná včelka, která se nikdy nezastaví – pořád vymýšlí nové a nové věci. Díky tomu je tak trochu netrpělivá, protože se potřebuje zbavovat všeho, co vymyslela – jen tak totiž může získat prostor pro nové myšlenky a nápady.

V relativně krátké době od založení svého ateliéru vytvořila PIP následující kolekce

  • Kolekce ložního prádla a koupelnového textilu, prošívané přehozy, polštářky, ručníky a koupelnové předložky
  • Řadu školních doplňků včetně psacích potřeb a školních brašen
  • Řadu zápisníků, fotoalb, dopisních papírů a dalších krásných psacích pomůcek
  • Kolekci přání včetně vánočních a novoročních kartiček
  • Sérii hrnků pro sběratele
  • Rozsáhlou kolekci nástěnných tapet
  • Kolekci stolního nádobí, ubrusů, běhounů a ubrousků pro kompletní dekoraci stolu
  • Sérii polštářů k zútulnění interiéru
  • Překrásnou kolekci tašek, která byla uvedena na jaře 2010

Většina výrobků PIP je k dostání po celé Evropě v sítích specializovaných obchodů nebo u prodejců interiérových doplňků. PIP v současnosti přitahuje hodně pozornosti také mimo Evropu. Začíná si budovat slušné renomé například v Austrálii a zároveň se opatrně rozhlíží po americkém trhu. Zjednodušeně řečeno, PIP dobývá svět. Tedy ne, že by zrovna tohle bylo jejím cílem, ale zjevně její výrobky hrají na ty správné citové struny – ty, které zní stejně líbezně všem lidem na světě. Její motto ‘Happy products for Happy people’ se tak začíná velmi slibně naplňovat.

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli!