Všimli jste si, že má Bella Rose nový kabátek? Přes rok jsme pečlivě a pomalými krůčky ladili redesign webu tak, aby bavil a inspiroval nejen vás, naše zákazníky, ale i celý náš tým. A myslíme, že se to povedlo na jedničku! V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali zakladatelku Bella Rose Martinu, která s celým nápadem přišla. A také hlavní grafičku Šárku, která dala celému redesignu podobu napříč všemi kanály a samotným webem.
Proč ses, Marti, rozhodla pro redesign webu a kdy tě tato myšlenka napadla?
Myšlenka, že bychom mohli design webu a celkově i brand posunout zase dále, mi přišla někdy na jaře minulého roku. Vnímala jsem, že za poslední roky se u nás proměnilo více věcí. Přidali jsme plno nových značek a naopak některé starší, se kterými jsem už necítila takový soulad, jsme zase vypustili nebo omezili.
Hodně změn se přirozeným vývojem událo i u našich dodavatelů. Posouvají se ještě více do minimalistického stylu, dávají důraz na krásné fotky, vizuální prezentaci, spolupracují s různými designéry nebo představují limitované edice. Přišlo mi proto jako přirozený vývoj, že tomu přizpůsobíme vizuální komunikaci a grafiku webu tak, abychom mohli toto vše přiblížit zákazníkům. Mám ráda, když se i značka v čase postupně vyvíjí, roste a vypráví dál a dál svůj nový příběh. Děláme tak prostor i pro novou inspiraci a nové nápady.
Jaký vnímáš největší rozdíl mezi webem Bella Rose z roku 2017 a nynější podobou?
Když jsme v roce 2017 pracovali na grafické podobě nového webu a novém vizuálu značky, cílem bylo ukázat takovou “ženskou” energii Bella Rose. Stále romantickou, ale už více v moderním pojetí, protože v začátcích značky v roce 2009 u nás převažoval nejvíce romantický styl ve vintage stylu, který byl tenkrát hodně na vzestupu a plno skandinávských značek nabízelo převážně tento styl. V roce 2017 už jsme měli mnohem širší nabídku, více byl u nás vidět i minimalističtější design a více stylů. Snažili jsme se inspirovat k tomu, aby krásná atmosféra byla vnímaná napříč styly, jako něco osobitého a nadčasového. Stále ale byla atmosféra kolem Bella Rose hodně něžná, romantická , růžová a útulná.
Když se zamyslím nad vývojem do současné podoby, řekla bych, že Bella Rose se postupně vyvíjí stejně tak, jako se vyvíjí designový svět okolo nás. Stále je naším nejdůležitějším pilíře tvorba krásné útulné atmosféry. Věřím, že to, jakým prostředím se obklopujeme, má velký vliv na naše prožívání a náladu. Způsob, jakým si kolem sebe můžeme tvořit krásnou atmosféru může být různý – jak romantický, tak i divoký a hravý, minimalistický nebo třeba úplně strohý. Každý si může najít to svoje. Krásné je, že jak roste nabídka i dostupnost různých značek, roste i svoboda tvořit si atmosféru přesně podle svého osobitého stylu. Na druhou stranu vnímám, že obecně je na trhu v současné době mnohem více značek a produktů, než bylo, když jsme začínali. Někdy to může mít opačný efekt a já se třeba někdy cítím až zahlcená.
Proto bychom chtěli v Bella Rose udělat prostor i menším značkám a kolekcím, příběhům lidí, kteří za značkou nebo produktem stojí. Chceme udělat ještě větší prostor hravosti, limitovaným edicím, nadčasovým ikonám, které se dají snadno doplnit trendovým kouskem, ale jinak budou krásné mnoho let. Soustředit se na rozšíření naší vlastní kolekce Bella Rose a tvořit ji nadšeně s šikovnými lidmi kolem nás. Mým cílem není chrlit každou sezónu bez rozmyslu mraky nových kolekcí a nových položek, ale pečlivě vybírat. Vyprávět příběh. Zákazníkům, které baví styl Bella Rose, ukázat inspiraci, usnadnit jim výběr a přinést i více lehkosti a hravosti. Protože když nás i vás Bella Rose baví, není to jen práce, ale splněný sen.
Měnilo se i logo nebo stále ztělesňuje hlavní myšlenku Bella Rose?
Logo zůstává stejné. Kytička v logu je pro mě stále symbolem té ženské energie, jemnosti, ale zároveň je v minimalistické lince, která se v grafice pak svobodně vlní do jiných tvarů a obrysů. Je to takový náš signature prvek stejně jako claim “All About Atmosphere”, který vyjadřuje vše, čím Bella Rose je.
Na jaké vlně trendů se teď veze nová podoba webu?
Základní podoba webu je cíleně na neutrálním podkladu béžové s kapkou naší ikonické růžové. Chtěla jsem neutrální základ právě proto, abychom dali co nejvíce vyniknout nádherným interiérovým fotkám, lidem a příběhům.
Také je to krásný základ pro barevnou hravou paletu, která mě čím dál více baví. Je to stejné jako v interiéru – neutrální základ je skvělá věc, ale nejlépe ho využít proto, abychom se mohli sem odvázat, nebáli se experimentovat, měnit věci a hrát si. A to se moc těším.
Co se ti na novém designu líbí nejvíce?
Velkou radost mám z toho, že na první pohled změna není tak velká. Celou proměnu webu jsme dělali velmi citlivě a jemně, abychom zachovali návaznost a zákazník se necítil při první návštěvě jako na úplně cizích stránkách. Přestože se proměnilo opravdu hodně věcí, pořád se cítíte jako na webu Bella Rose, a to bylo pro mě opravdu důležité.
Těším se z nové funkce Shop the look, kde můžeme naše fotky propojit přímo s produkty. V menu zase přibyla nová kategorie Inspirace, kde chceme ukázat, co nás zrovna baví, jaké barvy, materiály, novinky nebo s kým jsme udělali zajímavý rozhovor.
Co bylo na celém procesu tvorby nejtěžší?
Musím pochválit celý vývojový tým za jejich nadšené nasazení, věřím, že pro každého byla výzva něco jiného. Pro mě osobně bylo nejtěžší neztratit jasnou vizi a linku. Hlavně na začátku bylo mnoho směrů, nápadů, možností barev, písma a vizuálních cest, kudy se vydat, a pro mě, jakožto kreativce, byla největší výzva říct jednomu směru “ano”, ale potom dalším mnoha “ne” a už se držet jedné cesty a neohlížet se zpět. V tom mi hodně pomohla naše grafička a letitá strážkyně brand stylu Šárka.
Pro redesign webu jsi oslovila opět Šárku Ouřadníkovou, která vytvářela nový web už v roce 2017. Kde jste čerpaly inspiraci pro jednotlivé prvky?
Když jsem po letech oslovila opět Šárku a ona mi řekla, že má zrovna prostor a ráda se do projektu znova přidá, byla jsem nadšená. Vše do sebe zapadlo a moc si naši spolupráci užívám. Šárka vždy byla člověk, kterého vnímám jako umělce spíše než grafika, což pokládám za obrovský dar a přínos. Šárce jsem na začátku nezadávala až tak konkrétní inspiraci. Spíše moji představu, kam chci značku posunout, čemu potřebuji udělat prostor, jaký pocit má za tím být. A obrovsky děkuji za to, že Šárka je s Bella Rose už od počátku sehraná, zná celý příběh, celý vývoj i produkty a značky.
Prvotní nápady pro redesign jsem nechala hodně na ní a užívala si tu radost a překvapení, když mi posílala první nápady. Šárka je kreativní osobnost a má výborný vkus a já mám zkušenost, že takovým lidem je nejlepší dát jen důvěru a prostor. To důležité už pak přijde samo. Nejvíce mě bavilo, když Šárka čerpala inspiraci vlastně z naší kytičky v logu a její linky. Vymyslela z ní například obrázky ikonických produktů nebo její fragmenty na různé bannery.
Co by sis přála, aby zákazníci na novém webu našli?
Nejvíce bych si přála, aby byl redesign webu takovým novým plátnem pro nové nápady, projekty, spolupráce, pro hravost, lehkost, lásku k designu a zákazníci aby na něm našli stále novou inspiraci. Aby je bavilo stránky procházet i když nic nenakupují, ale třeba jen pijí své ranní kafíčko nebo relaxují brouzdáním, plánují a sní. Aby je naše stránky vždy inspirovaly k užívání si a tvoření krásné atmosféry kolem sebe, pro sebe i pro ostatní. A abychom si v Bella Rose k sobě přitáhli zákazníky, se kterými máme toto společné.
Kdo vlastně za novým vizuálem stojí? Můžeš se nám, Šárko, trošku představit?
Jsem grafička na volné noze, malířka minimalistických abstrakcí a milovnice všeho krásného. Tvořím a žiju s rodinou na starém vesnickém statku obklopeném přírodou, ve které nejraději relaxuji i čerpám inspiraci. V Bella Rose mám na starosti kreativitu napříč celým brandem, hýčkání našeho génia loci i upgrade a vývoj nového vizuálního stylu.
Jak jste se s Martinou seznámily a jak vzpomínáš na úplně začátky Bella Rose?
Dlouholetí zákazníci si mě možná budou pamatovat z mého interiérového blogu s názvem Ma Maison Blanche, díky kterému jsme se také v úplných začátcích Bella Rose s Martinou seznámily. Pojila nás společná láska ke skandinávskému designu a Bella byla konečně zhmotněním toho, co jsme tolik obdivovaly v zahraničí. Přivedla do Čech první skandinávské značky a vintage produkty, které jsme dřív marně sháněly po bazarech nebo zkoušely tvořit samy. Nakonec z přátelství postupně vyústila i naše společná úplně první grafická a stylingová spolupráce.
Jaký styl bydlení se ti líbil v roce 2017 a proměnil se za tu dobu do jiné podoby? Vnímáš za sebe nějaký vývoj ve skandinávském stylu, který můžeme vidět dnes?
Tenkrát jsem měla doma vše hodně černobílé, grafické vzory, typografii. Řekla bych, že dnes je to o návratu ke kořenům. Kombinace nového a starého, tradičního i moderního v harmonii. Skandinávský design do jisté míry nelze definovat přesně. Je v něm určitý druh minimalismu, nenucenosti a osobitosti, a to je to, co mě na něm stále baví.
Pamatuješ si na první věc, kterou máš z Bella Rose? A máš teď v hledáčku nějakou aktuální?
Teda, to už si vážně nevzpomenu. Ale velká láska byl tenkrát béžový puntíkatý čajový servis od Green Gate a vše od Tine K Home. V naší skandinávsko-venkovské kuchyni by byla krásná měděná forma na bábovku od Nordic Ware, v koupelně mýdlo na ruce od oblíbené přírodní kosmetiky Meraki. A hlavně potřebuji zase do setu oblíbený bílý porcelánový hrneček Kähler Hammershøi, protože se nám nedávno jeden rozbil.
V roce 2017 jsi vytvářela nový web Bella Rose, logo i samotný vizuál brandu. Teď v roce 2023 máš na starosti opět nový redesign. Co tě nejvíc inspirovalo tenkrát a dnes?
Řekla bych, že je to celkový posun a vývoj nejen v oblasti designu a jeho vnímání, který úzce souvisí i s posunem našim vnitřním. Tedy s naladěním Martiny, mým i celého týmu a našich zákazníků. Brand je tak celek se vším všudy, který se neustále vyvíjí a mění. Teď byl zkrátka jen ten správný čas další proměnu a ideu, která zrála v posledních letech, uvést do života.
Když už jsme u loga, jak celkově vnímáš naši kytičku, linku a co pro tebe znamená?
Naše kytička, která je stylizovaným květem růže, je pro mě náš ikonický vizuální prvek i jemný základ, který se nyní znovu vrací na scénu a ze kterého vše další vychází. Linka se tak teď více rozvlnila a přenesla i do dalších grafických a vizuálních prvků, jakými jsou například jednoduché kresby designových produktů nebo abstraktní motivy tvořené z linek v pozadí naší webové grafiky i nových tiskovin. Linka je tak pro mě nekonečným zdrojem hravosti a kreativity, který nově propojuje celý brand.
Jaký vidíš největší rozdíl mezi webem Bella Rose z roku 2017 a dnešní podobou?
Líbí se mi větší vzdušnost, minimalismus, nekomplikovanost grafiky i jednotlivých funkcí. Nejkrásnější image a produktové fotky teď více vyniknou. Užijeme si je díky většímu formátu a taky videím, které budou u nej produktů součástí galerie. Věřím, že teď bude větší prostor i na drobné detaily a kreativnější zpracování jednotlivých stránek, aby vás prohlížení ještě více bavilo.
A v neposlední řadě se těším na obsah samotný, na návštěvy, inspiraci v podobě trendů a stylů, ale také na nestárnoucí klasiku a nadčasovost. Také přibydou další nové designové produkty a značky, u kterých půjdeme více do hloubky třeba v rámci jejich etického původu a zpracování nebo představení ústřední myšlenky přímo od designéra.
Proč jste se s Martinou rozhodly zvolit jako dominantní barvu béžovou? Nepřijdeme o naši typickou růžovou, kterou naši zákazníci dobře znají?
Spíš jsme zjednodušeně řečeno vyměnily studený neutrální základ za teplý a přidaly více barev :-). Díky jemně béžovému podkladu se nám nové prvky a výraznější barvy krásně kombinují. Typickou Bella Rose růžovou barvu tak již nenajdete na výrazných motivech. Budou ji střídat i další barvy, avšak na těch nejdůležitějších detailech a čistě brandových záležitostech stále zůstává na prvním místě.
Je nějaká část, která vás na novém vizuálu baví? Která se vám líbí? Napište nám, rádi bychom slyšeli zpětnou vazbu na redesign i od vás. 🙂
Doufáme, že u nás naleznete spoustu inspirace a že pro vás budou chvíle strávené na Bella Rose příjemným zážitkem.
Michaela, Martina, Šárka a Bella Rose