X

Čerstvá kolekce Madam Stoltz, trendy a inspirace: rozhovor s Pernille Stoltz

Pro milovníky bohémského stylu je dánská značka Madam Stoltz dobře známým pojmem. Ne však proto, že by se její styl neproměňoval v čase, ale naopak díky její originalitě, živosti a kreativní různorodosti. Čerstvá kolekce Jaro – Léto 2020 (SS 2020) je toho krásným dokladem. Zajímalo nás, jak vypadal tvůrčí proces v zákulisí, a proto jsme vyzpovídali zakladatelku a návrhářku Pernille Stoltz.

Příběh Pernille Stoltz a jejího založení vlastní značky je prodchnut láskou k cestování, touhou objevovat netušené obzory a neustále setrvávat v přesvědčení, že vše je možné. Snahu realizovat své sny a vize, která je pro Pernille tak charakteristická, dokonale vystihují slova majitelky Bella Rose Martiny Svadbíkové, vycházející z mnohaleté osobní zkušenosti:

„Pernille je svého druhu vizionářka, která je vždy několik kroků před trendy a často vymýšlí kousky, které přijdou do módy až o pár sezón později.“

Otevřený postoj k životu zavedl Pernille také k vstřícné podpoře druhých – dlouhodobě podporuje chudé rodiny z Nai Disha, okrajové části Nového Dillí. Od roku 2015 zaměstnává přes čtyřicet žen z této oblasti, které pro Madam Stoltz vytvářejí jedinečné, ručně vyráběné doplňky, a získávají tak nejenom potřebný příjem pro své domovy, ale i důstojné místo ve společnosti.

Kolekce Madam Stoltz Jaro – Léto 2020.

1. Nejnovější kolekce Jaro – Léto 2020 je plná hřejivých přírodních materiálů, propracovaných vzorů a originálních tvarů. Které kousky se Vám osobně líbí nejvíce?

Miluji všechny předměty z mořské trávy a slámy. Postupně se staly určitým „podpisem“ naší značky – slaměné produkty máme v kolekcích už mnoho let a stále vytváříme nové návrhy. Konkrétně v kolekci SS 2020 jsme se však zaměřili na motiv palmy a oka, použili jsme je v mnoha variacích, v různých materiálech, texturách, vyšívané, jako reliéf i jako rytinu.

2. Když se pouštíte do nového návrhu, jak postupujete? Kreslíte, šijete, vytváříte modely?

Vždy pracujeme v předstihu jednoho roku. V první fázi vytvoříme tzv. mood boards, což jsou knihy s velkým množstvím fotek toho, co nás inspiruje, sbíráme různé barevné kombinace, textury atd. Představují pro nás podstatnou referenci, ke které se v dalších fázích práce neustále vracíme.

Na velké množství nových návrhů mají samozřejmě vliv naše bestsellery a také se řídíme trendy a barvami, které jsou právě v módě. Vždy se snažím mít oči otevřené, někdy i aniž bych si to uvědomovala, při práci s trendy lze totiž vždy spatřit něco úplně nového. Ze všeho nejdůležitější však pro nás zůstává naše „DNA“ a také snaha následovat srdce – moc nám záleží na tom, aby za každou kolekcí bylo vidět právě srdce.

Ateliér Madam Stoltz během tvůrčího procesu.

3. Máte vždy předem jasnou představu o tom, jak by měl navrhovaný předmět vypadat nebo se jeho podoba spíše sama objeví v průběhu kreativního procesu?

Hodně inspirace čerpám na svých cestách. Cestuji opravdu hodně a každá země je inspirativní jiným způsobem.

4. Mezi Vašimi hlavními inspiracemi jednoznačně dominují panenská dánská příroda a osobitá pestrost Indie. Najde se také nějaký designér či designérka, který (která) na Vás měl(a) či stále má významný vliv?

Skvělých designérů je mnoho, nelze však říct, že bych následovala někoho konkrétního nebo určité stylové období. Pro mě je klíčové následovat mé Srdce a můj první dojem. Vidím vždy hned na první pohled, jestli se jedná o „madam“ produkt, nebo ne.

5. Jaké trendy upoutaly Vaši pozornost za poslední dobu a jak je máte v plánu využít v dalších kolekcích?

Madam Stoltz je BoHo. V našich kolekcích bude přibývat recyklovaných, bio i tkz. opakovaně využitých reuse materiálů. Bohémský styl si máme v plánu zachovávat i do budoucna.

Pernille Stoltz s majitelkou Bella Rose Martinou Svadbíkovou.

6. Když listuji katalogem SS 2020, vnímám, že zvláštní důraz je zde kladem na výběr barev. Dalo by se říci, že jednotlivé odstíny a jejich kombinace vybraly zkušené oči umělce. Věnujete se Vy osobně nějaké umělecké disciplíně, například malbě?

Vím, co chci a jak to chci. Ale velký podíl patří samozřejmě mému týmu grafiků a nákupčích. Malbě se nevěnuji :-). Barvy katalogu jsou vždy odrazem kolekce, na každé kolekci pracujeme nejméně šest měsíců. Nejdůležitější zůstává naše DNA a také jednotící linie, která všechny produkty spojuje.

7. Jak vypadá den, kdy se nevěnujete práci?

Jen opravdu zřídka trávím celý den doma. Kdykoli mám totiž volno, snažím se co nejrychleji zmizet z kanceláře i z domu :-). Miluji cestování a snažím se tuto vášeň naplňovat, co nejčastěji je to možné.

Rozvojový projekt v Nai Disha.

Za rozhovor děkují

AnnaBella Rose.

 

Užívejte si jedinečné kouzlo doplňků od Madam Stoltz:

Michaela Urbánková:
Mohlo by se vám líbít